Pages

Sunday, March 31, 2013

Referenca: Butik za osobe punijeg stasa i trudnice

Web prezentacija butika


PLAN PRUŽANJA USLUGA

  • ANALIZA LOKACIJE

Makrolokacija

Lokal se nalazi u užem centru grada u tržnom centru Florijan.
U okolini se nalaze: Autobuska stanica, Tržni centar, SUP Pančevo, Opšta bolnica, gradski stadion.
Veoma frekventna zona u toku radnog vremena od 8h do 16h. U to vreme se potencijalni kupci
iz navedenih tačaka kreću ulicom u kojoj se nalazi t.c. Florijan.
Da bi potencijalni kupci dočli u lokal, potrebno je da znaju da lokal postioji na tom mestu.
Dakle  potencijalni kupac dolazi sa  namerom.


Pesacke zone su udaljene od lokala, te se ne može očekivati da će potencijalni kupci slučajno videti izlog. Drugi razlog zbog koga šetači neće videti izlog je  to što se lokal nalazi na prvom spratu. 
Na fasadi t.c. Florijan će biti istaknuta jasna tabla sa nazivom firme i opisom delatnosti, koja je osvetljena u svakom trenutku (spoljnim svetlom).

Ova pozicija se može prevazići, agresivnim marketinškim nastupom. Olakšavajuća okolnost je što se firma bavi, prodajom  specijalizovane  robe.

Na osnovu čega se daje prednost odabranoj lokaciji?
-          Ograničena finansijska sredstva.
-          Nepostojanje pogodnog lokala koji bi se iznajmio u šetačkoj zoni.
-          Zakupodavac je tolerantan po pitanju isplate zakupnine.
-          Postojanje telefonskog priključka i posebnog strujnog brojila.
-          Zadovoljavajuća frekventnost potrošača, ali samo kroz ulicu.
-          Direktno ispred t.c je parking.
-          U blizini je dosta radnji, te ljudi već imaju naviku da se kreću ovom lokacijom, prilikom kupovine.

Otežavajuće okolnosti, vezane za lokaciju:
-          Nije šetačka zona, te će malo ko slučajno pogledati izlog i robu.
-          Nije « razrađeno mesto», te su potrebna dodatna marketinška ulaganja.
-          Nema mnogo atraktivnih prodavnica u okolini, a na spratu nema ni jedne.
-          Sam tržni centar već ima tri lokala ukojima se prodaje tekstilna roba, ali ne supstitut našoj robi .
-          Sprat tržnog centra je potpuno neatraktivan i u fazi sređivanja enterijera
  
Period zakupnine: jedna godina.
Trenutna cena zakupa: *** evra mesečno (što je razumna cena).
Datum plaćanja zakupa: prvi u mesecu.

Potrebna stredstva za pružanje usluga
 ...
Registar kasa (zakonom je propisana i mora se kupiti do juna, a upotrebiti  - nije jos precizirano).
Inventar  – opremanje lokala ulazi u početne troškove
Dobavljači i transport
Dobavljači : tri dobavljača

-          Butik Eleni ( trudnice i dame)
-          Butik Dendi  (trudnice i dame)
-          NB  ( muška odeća)

Svi dobavljači su iz Beograda, te je transport robe veoma povoljan.
Transport robe se vrši sopstvenim automobilom, te treba uzeti u obzir troškove amortizacije auta, kao i troškove benzina.

DOBAVLJAČ br. 1
Naziv:
Lokacija:
Kontakt osoba:
Asortiman:
Kapacitet ponude:
Kvalitet:
Poštoivanje rokova:
Imidž:
Cena:
Uslovi plaćanja:
Mogućnost transporta:
Osiguranje:

DOBAVLJAČ br. 2
***

DOBAVLJAČ br.3
***

Sredstava za « pokrivanje» troskova snabdevanja, će biti ugrađena u prodajnu cenu proizvoda.

Radna snaga

U prvih dva meseca , će biti zaposlena jedna osoba.
Radnik i vlasnik će biti prijavljen po zakonu.
Nakon dva meseca, ako to troskovi omogućavaju, pojaviće se potreba za jednim stalno zaposlenim radnikom, koji će biti prijavljen na najnižu zakonski određenu platu.
Zaposleni radnik će imati fiksnu platu prvih šest meseci, a zatim će biti motivisan davanjem određenog procenta na količinu prodsate robe.
Radnik je obavezan da radi osam sati.

MARKETING 
Tržište:
Lokalno tržište Opštine Pančevo (grad Pančevo, sa okolnim selima).
Opština Pančevo ima 150 000 stanovnika od toga je minimalno 10%  građanja punijeg stasa, a 5% trudnica.
Područje Vojvodine je najnaseljenije osobama punijeg stasa.
Tržište je sa minimalnim nivoom elastičnosti.
Ponuda  odeće za osobe punijeg stasa u specijalizovanim radnjama ne posloji. Potencijaln akonkurencija može biti roba sa buvljaka.
Segment tržišta su osobe kije imaju problema sa pronalaženjem adekvatne odeće, a koje u punijeg stasa i tridnice.
Profil ciljnih kupaca su:
a)    trudnice
b)    žene punijeg stasa, sa prosečnom platom i srednjih godina
c)     žene punijeg stasa, sa većim budžetom i mlade ososbe
d)    muškarci punijeg stasa, svih uzrasta.

Pozicioniranje na tržičtu će ukljušivati gerila markleting veoma jakog intezitea u prvih godinu dana. Advertajzing, sezonske popuste. Izuzetno prisan odnos sa kupcima.
Pravljenje baze podataka sa kupcima kojima će se slati pokloni i katalozi sa robom, a takođe će se davati popust na količinu i kartice sa pravom na popust najvernijim kupcima.
Ključna je reč poverenje i prisan odnos sa kupcima.

Uskluga je prva takve vrste u Pančevu, a proizvodi su veoma retki na tržištu.
Konkurencija su tezge na buvljaku (ali one ne grade prisan odnos sa klijentima), privatni krojači koji su već izgradili odnos sa svojim klijentima (naša je prednost, što odmah možete videti kako vam stoji odeća i što je odmah možete odneti).

Pošto je lokal na prvom spratu i u «nerazrađenom» delu tržnog centra, treba 30% oid profita izdvajati u reklamu i marketing. Naročito u prvoj godini dok se ne steknu stalni klijenti.
Anketama će se meriti opravdanost troškova i konkretnih akcija.
Posebna pažnja se mora dati prodajnom osoblju, koje trebna da poznaje karakteristike  robe, potrebe kupaca, i da bude maksimalno ljubazno.
Cena: /...
Reklamni letak koji je deljen po gradu 

Oglas u lokalnom nedeljniku Pancevac

Vizit karta 

Nalepnica za izlog 

Plakat 

Kesa sa stampom

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...