Web prezentacija butika |
PLAN PRUŽANJA USLUGA
- ANALIZA LOKACIJE
Makrolokacija
Lokal se nalazi u
užem centru grada u tržnom centru Florijan.
U okolini se
nalaze: Autobuska stanica, Tržni centar, SUP Pančevo, Opšta bolnica, gradski
stadion.
Veoma frekventna
zona u toku radnog vremena od 8h do 16h. U to vreme se potencijalni kupci
iz navedenih
tačaka kreću ulicom u kojoj se nalazi t.c. Florijan.
Da bi
potencijalni kupci dočli u lokal, potrebno je da znaju da lokal postioji na tom
mestu.
Dakle potencijalni kupac dolazi sa namerom.
Pesacke zone su
udaljene od lokala, te se ne može očekivati da će potencijalni kupci slučajno
videti izlog. Drugi razlog zbog koga šetači neće videti izlog je to što se lokal nalazi na prvom spratu.
Na
fasadi t.c. Florijan će biti istaknuta jasna tabla sa nazivom firme i opisom
delatnosti, koja je osvetljena u svakom trenutku (spoljnim svetlom).
Ova pozicija se može prevazići, agresivnim
marketinškim nastupom. Olakšavajuća okolnost je što se firma bavi,
prodajom specijalizovane robe.
Na osnovu čega se
daje prednost odabranoj lokaciji?
-
Ograničena
finansijska sredstva.
-
Nepostojanje
pogodnog lokala koji bi se iznajmio u šetačkoj zoni.
-
Zakupodavac
je tolerantan po pitanju isplate zakupnine.
-
Postojanje
telefonskog priključka i posebnog strujnog brojila.
-
Zadovoljavajuća
frekventnost potrošača, ali samo kroz ulicu.
-
Direktno
ispred t.c je parking.
-
U
blizini je dosta radnji, te ljudi već imaju naviku da se kreću ovom lokacijom,
prilikom kupovine.
Otežavajuće
okolnosti, vezane za lokaciju:
-
Nije
šetačka zona, te će malo ko slučajno pogledati izlog i robu.
-
Nije
« razrađeno mesto», te su potrebna dodatna marketinška ulaganja.
-
Nema
mnogo atraktivnih prodavnica u okolini, a na spratu nema ni jedne.
-
Sam
tržni centar već ima tri lokala ukojima se prodaje tekstilna roba, ali ne
supstitut našoj robi .
-
Sprat
tržnog centra je potpuno neatraktivan i u fazi sređivanja enterijera
Period zakupnine:
jedna godina.
Trenutna cena
zakupa: *** evra mesečno (što je razumna cena).
Datum plaćanja
zakupa: prvi u mesecu.
Potrebna
stredstva za pružanje usluga
...
Registar kasa
(zakonom je propisana i mora se kupiti do juna, a upotrebiti - nije jos precizirano).
Inventar – opremanje lokala ulazi u početne troškove
Dobavljači i transport
Dobavljači : tri
dobavljača
-
Butik
Eleni ( trudnice i dame)
-
Butik
Dendi (trudnice i dame)
-
NB ( muška odeća)
Svi dobavljači su iz Beograda, te je transport robe veoma povoljan.
Transport robe se
vrši sopstvenim automobilom, te treba uzeti u obzir troškove amortizacije auta,
kao i troškove benzina.
DOBAVLJAČ br. 1
Naziv:
Lokacija:
Kontakt osoba:
Asortiman:
Kapacitet ponude:
Kvalitet:
Poštoivanje
rokova:
Imidž:
Cena:
Uslovi plaćanja:
Mogućnost
transporta:
Osiguranje:
DOBAVLJAČ br. 2
***
DOBAVLJAČ br.3
***
Sredstava za «
pokrivanje» troskova snabdevanja, će biti ugrađena u prodajnu cenu proizvoda.
Radna snaga
U prvih dva
meseca , će biti zaposlena jedna osoba.
Radnik i vlasnik
će biti prijavljen po zakonu.
Nakon dva meseca,
ako to troskovi omogućavaju, pojaviće se potreba za jednim stalno zaposlenim
radnikom, koji će biti prijavljen na najnižu zakonski određenu platu.
Zaposleni radnik
će imati fiksnu platu prvih šest meseci, a zatim će biti motivisan davanjem
određenog procenta na količinu prodsate robe.
Radnik je
obavezan da radi osam sati.
MARKETING
Tržište:
Lokalno tržište
Opštine Pančevo (grad Pančevo, sa okolnim selima).
Opština Pančevo
ima 150 000 stanovnika od toga je minimalno 10%
građanja punijeg stasa, a 5% trudnica.
Područje
Vojvodine je najnaseljenije osobama punijeg stasa.
Tržište je sa
minimalnim nivoom elastičnosti.
Ponuda odeće za osobe punijeg stasa u
specijalizovanim radnjama ne posloji. Potencijaln akonkurencija može biti roba
sa buvljaka.
Segment tržišta
su osobe kije imaju problema sa pronalaženjem adekvatne odeće, a koje u punijeg
stasa i tridnice.
Profil ciljnih
kupaca su:
a)
trudnice
b)
žene
punijeg stasa, sa prosečnom platom i srednjih godina
c)
žene
punijeg stasa, sa većim budžetom i mlade ososbe
d)
muškarci
punijeg stasa, svih uzrasta.
Pozicioniranje na
tržičtu će ukljušivati gerila markleting veoma jakog intezitea u prvih godinu
dana. Advertajzing, sezonske popuste. Izuzetno prisan odnos sa kupcima.
Pravljenje baze
podataka sa kupcima kojima će se slati pokloni i katalozi sa robom, a takođe će
se davati popust na količinu i kartice sa pravom na popust najvernijim kupcima.
Ključna je reč
poverenje i prisan odnos sa kupcima.
Uskluga je prva
takve vrste u Pančevu, a proizvodi su veoma retki na tržištu.
Konkurencija su
tezge na buvljaku (ali one ne grade prisan odnos sa klijentima), privatni
krojači koji su već izgradili odnos sa svojim klijentima (naša je prednost, što
odmah možete videti kako vam stoji odeća i što je odmah možete odneti).
Pošto je lokal na
prvom spratu i u «nerazrađenom» delu tržnog centra, treba 30% oid profita
izdvajati u reklamu i marketing. Naročito u prvoj godini dok se ne steknu
stalni klijenti.
Anketama će se
meriti opravdanost troškova i konkretnih akcija.
Posebna pažnja se
mora dati prodajnom osoblju, koje trebna da poznaje karakteristike robe, potrebe kupaca, i da bude maksimalno
ljubazno.
Cena: /...
Reklamni letak koji je deljen po gradu |
Oglas u lokalnom nedeljniku Pancevac |
Vizit karta |
Nalepnica za izlog |
Plakat |
Kesa sa stampom |
No comments:
Post a Comment