Microsoft Program Partner U Ucenju Tatjana Dimitrijevic
Dnevnik se sastoji od tri lista u MS Excell-u:
Razredni starešina unosi podatke samo na prvoj stranici Ocene učenika, a ostale dve stranice program automatski popunjava izračunatim podacima (na njima nije potrebno unositi bilo kakve podatke!). Spisak predmeta treba uneti po onom redosledu koji je u Dnevniku, kao i imena i
Pri unosu ocena postoji pravilo za proveru unetih ocena tako da se mogu uneti samo ocene od 1 do 5 kao i 0 ako je učenik neocenjen. Potrebno je uneti i vladanje učenika, kao i opravdane i neopravdane izostanke (da bi program izračunao ukupan broj izostanaka i opšti uspeh učenika i odeljenja). Pored tih podataka izračunava se i broj negativnih ocena (ukoliko ih učenik ima), kao i broj predmeta iz kojih učenik nije ocenjen.
Postoji i mogućnost da se iz pravilno popunjene tabele direktno odštampaju svedočanstva učenika, za šta treba iskoristiti odgovarajući obrazac i pažljivo pratiti uputstvo za automatsko štampanje obrasca.
6.1. Arhiva brojeva
Rad učenika u okviru objedinjene internet usluge Windows Live i mogućnost korišćenja ove usluge u svrhu dopune nastavi je objašnjen u ovim obrazovnim materijalima: korišćenje elektronske pošte za komunikaciju i razmenu multimedijalnih datoteka, pregledanje i pravljenje jednostavnih veb strana sa blogom i albumima multimedije, blog-komunikacija, korišćenje programa za razmenu tekstualnih poruka i video i zvučnu komunikaciju i dr. Obrazovni materijali za učenike o pravljenju amaterskih digitalnih filmova su dostupni zana strani preuzimanje na strani: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/materijali/digitalni_filmovi.mspx
U okviru programa „Partner u učenju” obezbeđujemo i nastavne materijale koji odgovaraju na navedene potrebe škola, nastavnika i učenika koje možete preuzeti na strani: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/materijali/digitalna_pismenost.mspx
Predmet: Informatičke tehnologije u obrazovanju
Tema: Microsoft program „PARTNER U UČENJU“
1. UVOD
Modernizacija nastave i učenja, podrazumeva unapređenje
rada u obrazovanju,
zasnovane na uklapanju u tehnološko okruženje informatičkog društva. Normalno je tražiti rešenja za promene u
obrazovanju koja su rezultat naučno-tehnološkog procesa. Programirana nastava je jedan od
najsavremenijih i vrlo specifičnih oblika nastave. To je, u stvari, takva nastava
u kojoj učenici samostalno obrađuju programe kojim su
podrobno utvrđeni i sadržaji i način učenja, uključujući i postupke obaveštavanja o postignutim
rezultatima. Ovo nam sve govori o suštinskim obeležjima programirane nastave,
na ono čime se ona razlikuje od drugih nastavnih oblika.
Za
razliku od tradicionalnih nastavnih
programa, svedenih na popis nastavnih tema, o čijim detaljima odlučuju sami nastavnici, programi pomoću
kojih se realizuje
programirana nastava sadrže sve što učenici treba da nauče (tj. ne prepuštaju nastavnicima odluku o tome
šta će se kojom nastavnom temom obuhvatiti). U tim programima se utvrđuju
i postupci učenja (i kako će se, a ne samo šta će se učiti).
Podrobnijim
programiranjem nastavnog gradiva i proširivanjem programiranja i na načine
njegovog obrađivanja
omogućuje se potpunije i uspešnije pedagoško upravljanje nastavnim
procesom. Programe na kojima se zasniva programirana nastava učenici
koriste (u vidu
specijalnih digitalnih udžbenika ili
posredstvom mašina za učenje,
uključujući i one
kompjuterskog tipa) uglavnom samostalno.
U tradicionalnoj nastavi između programera i učenika obavezno posreduju nastavnici, koji su
i najodgovorniji za ishode nastave, dok u programiranoj nastavi uspeh zavisi
prvenstveno od programera koji svojim programima neposredno utiče
na nastavni proces.
Naravno to ne znači da nastavnici nemaju važnu ulogu u programiranoj nastavi koja se ostvaruje
u školi i da nisu odgovorni za njene rezultate. Programi programirane nastave obezbeđuju
i stalnu samokontrolu uspešnosti učenja, tj. permanentno učenikovo obavešatavanje o sopstvenim radnim rezultatima.
Informatička
tehnologija je omogućila uvođenje efikasnijih metoda za upravljanje procesima prenošenja
i usvajanja znanja. Elektronska
komunikacija dala je obeležje informatičkoj epohi, pa je normalno razmatrati promene u
nastavi i učenju pod uticajem te nove kulture komunikacija. Računar simbolizuje informatičku eru i elektronsku kulturu komunikacija. Danas
se može govoriti o svestranoj primeni računara
u obrazovanju u svim njegovim delovima.
U ovom radu
je predstavljen Program “Partner u
učenju“ – kompanije Microsoft.
Cilj ovog seminarskog rada je upoznavanje sa navedenim programom
– koji može:
§ znatno da unapredi kvalitet nastave ,
§ pomogne nastavcima da organizuju plan i
program nastave,
§ pomogne učenicima da kroz zabavni
sadržaj i pristup postanu računarski obrazovana generacija,
§ podstakne učenike na kreativan rad,
učenje,
§ pomogne školama oko organizacije
dokumentacije, nastavnih planova i programa.
U priloženoj PowerPoint prezentaciji je na slikovit način prikazana organizacija Program “Partner u učenju“ – kompanije Microsoft. Zato je potrebno pregledati i samu Prezentaciju. Kao
bi se dobio kompletan uvid obrađene teme.
Obrazovanje utiče na život svakog
čoveka, a kroz njega na porodicu i širu društvenu zajednicu. Kroz svoj program
„Partner u učenju“ Microsoft pomaže individuama,
obrazovnim institucijama i čitavim
nacijama da uz pomoć alata informacionih
i komunikacionih tehnologija (IKT) unaprede svoje potencijale.
Program je fokusiran na saradnju u
domenu osnovnog i srednjeg obrazovanja.
Sposobnost svake države da bude
značajni učesnik u svetskoj ekonomiji zasniva se na
obrazovanoj i osposobljenoj radnoj
snazi.
Verujemo da možemo značajno da
pomognemo da se premosti jaz između onih kojima je dostupno kvalitetno
obrazovanje i onih kojima to još uvek nije omogućeno. Zbog svega toga,
Microsoft u okviru programa „Partner u učenju”, obezbeđuje izvore, tehničku i
finansijsku pomoć kako bi se na globalnom nivou omogućilo smanjivanje
postojećeg digitalnog jaza, a sve to u saradnji sa
svojim partnerima širom sveta.
Primena
petogodišnjeg programa „Partner u
učenju” u Republici Srbiji je započela 2004. godine kada je potpisan „Memorandum o razumevanju” između
Ministarstva prosvete i sporta Republike Srbije i korporacije Microsoft o
primeni Microsoftovog programa „Partner u učenju” u Republici Srbiji. Ovim
dokumentom su se obe strane saglasile da sarađuju u primeni programa kroz zajedničku
podršku razvoju zajednice znanja,
stvaranjem naprednog okruženja za rad
u školama, da promovišu digitalnu
pismenost kao deo obrazovnog programa, razvoj
radne snage osposobljene za rad sa informacionim tehnologijama, te da
pomognu premošćavanje digitalnog jaza radi razvijanja digitalne pismenosti u
školama i u slabo razvijenim društvenim zajednicama.
Elektronski oblik najviše korišćenih obrazaca za školsku evidenciju u osnovnim i
srednjim školama koji su u službenoj upotrebi u Republici Srbiji (u .doc
formatu) će nastavnicima olakšati štampanje na obrascima Službenog glasnika.
Obrasce za osnovnu školu, za
štampanje iz programa Microsoft Word, možete preuzeti na strani:
Otvorite
odgovarajući obrazac u programu MS Word da biste uneli podatke. Tekst možete da unosite samo u
predviđena siva polja. Sa jednog na drugo sivo polje prelazite pritiskom na
taster
<Tab> ili klikom na levi taster miša na odgovarajuću sivu površinu.
Obrazac možete štampati na praznom A4 (A3) papiru ili na odgovarajućem obrascu koji štampa
Prosvetni pregled. Kada završite sa unosom teksta, za štampanje na praznom A4
papiru treba da kliknite na stavku File>Print
(prethodno proverite da li je štampač podešen za štampanje na papiru A4
formata). Za štampanje na obrascima koje štampa Prosvetni pregled, gde treba
odštampati samo uneti tekst, treba izvršiti sledeće podešavanje: u dijalogu
File>Print> Options ... potvrdite opciju Print data only forms.
Za štampanje obrazaca matične knjige kao i za svedočanstvo prvog razreda osnovne
škole i za svedočanstvo o završenoj
osnovnoj školi potreban Vam je štampač A3 formata. Ako škola ne poseduje ovakav
štampač proverite da li kopir aparat (ako ga škola poseduje) može da se
priključi na računar i da na ovaj način štampate ove obrasce.
Dnevnik učeničke evidencije je prvenstveno namenjen razrednim starešinama, a omogućava lakše i brže
vođene i štampanje pedagoške evidencije. Pomoć u sređivanju Dnevnika učeničke
evidencije možete dobiti pokretanjem MS
Excel obrasca, koji će posle unosa ocena izračunati sve statističke podatke
potrebne za kompletiranje evidencije, kao što su opšti uspeh i
prosek učenika, uspeha po predmetu itd.
Uputstvo za popunjavanje tabele i tumačenje rezultata:
Uputstvo za popunjavanje tabele i tumačenje rezultata:
Dnevnik se sastoji od tri lista u MS Excell-u:
§ lista sa ocenama učenika,
§ statistike o uspehu po učeniku,
§ predmetu i ukupni uspeh odeljenja, sa statistikom o izostancima.
Razredni starešina unosi podatke samo na prvoj stranici Ocene učenika, a ostale dve stranice program automatski popunjava izračunatim podacima (na njima nije potrebno unositi bilo kakve podatke!). Spisak predmeta treba uneti po onom redosledu koji je u Dnevniku, kao i imena i
prezimena
učenika.
Pri unosu ocena postoji pravilo za proveru unetih ocena tako da se mogu uneti samo ocene od 1 do 5 kao i 0 ako je učenik neocenjen. Potrebno je uneti i vladanje učenika, kao i opravdane i neopravdane izostanke (da bi program izračunao ukupan broj izostanaka i opšti uspeh učenika i odeljenja). Pored tih podataka izračunava se i broj negativnih ocena (ukoliko ih učenik ima), kao i broj predmeta iz kojih učenik nije ocenjen.
Postoji i mogućnost da se iz pravilno popunjene tabele direktno odštampaju svedočanstva učenika, za šta treba iskoristiti odgovarajući obrazac i pažljivo pratiti uputstvo za automatsko štampanje obrasca.
§ Svedočanstvo
15a, obrazac za automatsko štampanje iz Dnevnika školske evidencije 15a
Microsoft Word template 79 KB
§ Svedočanstvo
16, obrazac za automatsko štampanje iz Dnevnika školske evidencije 16
Microsoft Word template 76 KB
§ Svedočanstvo
16a, obrazac za automatsko štampanje iz Dnevnika školske evidencije 16a
Microsoft Word template 76 KB
Obrasce za srednju školu, za
štampanje iz programa Microsoft Word, možete preuzeti na strani:
§ Svedočanstvo,
obrazac za automatsko štampanje iz Dnevnika školske evidencije za srednju školu
Microsoft Word template 73 KB
Elektronski
oblik šablona za maturski rad učenika olakšava učenicima izradu
maturskog rada, a nastavnicima i školama standardizaciju
izgleda maturskih radova. Ovaj obrazac omogućava standardizovan unos teksta
i slika, te štampanje iz programa Microsoft Word. Detaljno uputstvo za izradu maturskih radova je dato u dokumentu Uputstvo za izradu maturskih radova.
Uputstvo za popunjavanje i štampanje
šablona:
Otvorite odgovarajući šablon u programu MS Word da biste uneli podatke.
Obratite pažnju na upotrebu stilova da bi održali formatiranje i iskoristili
napredne funkcije sređivanja dokumenta koje nudi MS Word. Maturski rad možete
štampati na praznom A4 papiru. Kada završite sa unosom teksta, za štampanje na
praznom A4 papiru treba da kliknite na stavku File>Print (prethodno
proverite da li je štampač podešen za štampanje na papiru A4 formata).
Obezbeđivanje stručnog usavršavanje nastavnika u oblasti računarskih tehnologija je jedan od uslova za uspešnu
modernizaciju škole i nastave i važan preduslov za lični razvoj nastavnika.
Do kraja školske 2007/08 godine
preko 3500 nastavnika u Republici Srbiji pohađalo je neki od besplatnih kurseva
stručnog usavršavanja koje je Majkrosoft organizovao preko svojih partnera:
CET, Elektronski fakultet NIš, CNTI, Učiteljski fakultet i dr. Bili su to bazični kursevi korišćenja računara
(Windows i MS Office), akreditovani
kursevi stručnog usavršavanja nastavnika o primeni računara u nastavi
(Internet u nastavi, Projekt metoda u nastavi uz podršku IKTa) i sigurnosti dece na Internetu, kursevi programiranja za nastavnike
informatike, kursevi za nastavnike informatike o održavanju računarske mreže i dr.
Metodom elektronskog učenja, u saradnji sa Elektronskim fakultetom iz Niša, izvode se kursevi stručnog usavršavanja nastavnika na daljinu kojima se
može pristupiti na adresi www.pil-vb.net. Na
ovaj način nastavnik može da se stručno usavršava od kuće ili škole, bez
putovanja, u vreme kada sam odabere, što je povećava efikasnost stručnog
usavršavanja a smanjuje troškove.
Sve informacije o aktuelnim kursevima nastavnici dobijaju kroz tekući broj elektronskog časopisa „Partner u učenju”.
Sve informacije o aktuelnim kursevima nastavnici dobijaju kroz tekući broj elektronskog časopisa „Partner u učenju”.
6.1. Arhiva brojeva
Letnji dvobroj časopisa posvećen je u potpunosti
„Microsoft Office 2007” programskom paketu – ovim dvobrojem završavamo vodič
kroz „Microsoft Office 2007” programski paket pregledom mogućnosti rada u
programu „Microsoft Office Excel 2007” i „Microsoft Office Access 2007”.
Kompletan časopis u DOCX obliku (8,3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_07.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (8,3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_07.docx
Sadržaji koje pokriva junski broj časopisa su: članak
o klasicima pedagogije posvećen Bendžaminu Blumu, poslednji nastavak male škole
o bazama podataka, poslednji nastavak škole za izradu Web stranica kroz serijal
o ASP.NET-u, drugi nastavak o softveru „Microsoft Office Outlook 2007” iz
vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (3,4 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_06.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (3,4 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_06.docx
Sadržaji koje pokriva junski broj časopisa su: članak
o klasicima pedagogije posvećen Bendžaminu Blumu, poslednji nastavak male škole
o bazama podataka, poslednji nastavak škole za izradu Web stranica kroz serijal
o ASP.NET-u, drugi nastavak o softveru „Microsoft Office Outlook 2007” iz
vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (3,4 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_06.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (3,4 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_06.docx
Sadržaji koje pokriva majski broj časopisa su: peti
nastavak male škole o bazama podataka, deveti nastavak škole za izradu Web
stranica kroz serijal o ASP.NET-u, prvi nastavak o softveru „Microsoft Office
Outlook 2007” iz vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (2,02 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_05.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (2,02 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_05.docx
Sadržaji koje pokriva aprilski broj časopisa su:
članak o klasicima pedagogije posvećen Hauardu Gardneru, četvrti nastavak male
škole o bazama podataka, osmi nastavak škole za izradu Web stranica kroz
serijal o ASP.NET-u, drugi nastavak o softveru „Microsoft Publisher 2007” iz
vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_04.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_04.docx
Sadržaji koje pokriva martovski broj časopisa su:
članak o klasicima pedagogije posvećen Žeromu Bruneru, treći nastavak male
škole o bazama podataka, sedmi nastavak škole za izradu Web stranica kroz
serijal o ASP.NET-u, prvi nastavak o softveru “Microsoft Publisher 2007” iz
vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_03.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_03.docx
Sadržaji koje pokriva februarski broj časopisa su:
članak o klasicima pedagogije posvećen Lavu Vigotskom, drugi nastavak male
škole o bazama podataka, šesti nastavak škole za izradu Web stranica kroz
serijal o ASP.NET-u, treći nastavak o softveru “Microsoft PowerPoint 2007” iz
vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.4 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_02.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.4 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_02.docx
Sadržaji koje pokriva prvi broj časopisa u novoj
kalendarskoj godini su: članak o klasicima pedagogije posvećen Žan Pjažeu, prvi
nastavak male škole o bazama podataka, peti nastavak škole za izradu Web stranica
kroz novi serijal o ASP.NET-u, drugi nastavak o softveru “Microsoft PowerPoint
2007” iz vodiča kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.8 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_01.docx
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.8 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2009_01.docx
Sadržaji koje pokriva decembarski broj časopisa su:
članak o klasicima pedagogije posvećen Džonu Djuiju, dvadesetprvi nastavak
škole programiranja, četvrti nastavak škole za izradu Web stranica kroz novi
serijal o ASP.NET-u, prvi deo o softveru “Microsoft PowerPoint 2007” iz vodiča
kroz „Microsoft Office 2007” programski paket.
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_12.docx
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_12.docx
Sadržaji koje pokriva novembarski broj časopisa su:
članak o kreativnoj školi vezan za konkurs „Kreativna škola”, članak o
međunarodnom PISA testiranju, dvadeseti nastavak škole programiranja, treći
nastavak škole za izradu Web stranica kroz novi serijal o ASP.NET-u, drugi deo
o softveru „Microsoft Word 2007” iz vodiča kroz „Microsoft Office 2007”
programski paket.
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (3.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_11.docx
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (3.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_11.docx
Sadržaji koje pokriva oktobarski broj časopisa su:
članak o samovrednovanju nastavnika iz serijala vezanog za konkurs „Kreativna
škola”, članak o međunarodnom TIMSS testiranju, devetnaesti nastavak škole
programiranja, drugi nastavak škole za izradu Web stranica kroz novi serijal o
ASP.NET-u, prvi deo o softveru “Microsoft Word 2007” iz vodiča kroz „Microsoft
Office 2007” programski paket.
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_10.docx
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_10.docx
Novi broj elektronskog časopisa za nastavnike “Partner
u učenju” uvodi jednu koncepcijsku promenu – od ovog broja posvećujemo više
prostora člancima vezanim za pedagogiju i informatičkim sadržajima za
nastavnike kojima informatika nije struka, zadržavajući članke o programiranju
i naprednim informatičkim temama, namenjene nastavnicima informatike. Osim ove
koncepcijske promene, tehnička promena je da časopis od ovog broja
distribuiramo u docx formatu, što znači da je nastavnici čitaju ovaj časopis u
Microsoft Word programu.
Sadržaji koje pokriva septembarski broj časopisa su: članak o kooperativnom učenju iz serijala o organizovanju i planiranju časa sa novinama u nastavi vezanim za konkurs „Kreativna škola”, članak o stavovima Dušana Radovića o kvalitetnim udžbenicima, osamnaesti nastavak škole programiranja, nastavak škole za izradu Web stranica kroz novi serijal o ASP.NET-u, prvi deo serijala vodiča kroz „Microsoft Office 2007” softver.
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_09.docx
Sadržaji koje pokriva septembarski broj časopisa su: članak o kooperativnom učenju iz serijala o organizovanju i planiranju časa sa novinama u nastavi vezanim za konkurs „Kreativna škola”, članak o stavovima Dušana Radovića o kvalitetnim udžbenicima, osamnaesti nastavak škole programiranja, nastavak škole za izradu Web stranica kroz novi serijal o ASP.NET-u, prvi deo serijala vodiča kroz „Microsoft Office 2007” softver.
Za čitaoce koji imaju Microsoft Word 2003 (ili stariji) molimo da preuzmu i instaliraju besplatan dodatak koji će im omogućiti čitanje svih datoteka napravljenih u MS Office 2007, sa adrese: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=sr
Kompletan časopis u DOCX obliku (2.1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_09.docx
Letnji dvobroj našeg časopisa se razlikuje po
strukturi od redovnih brojeva koje izdajemo u toku školske godine jer je
potpuno posvećen jednoj temi – digitalnoj fotografiji. U ovom broju časopisa su
zastupljeni članci koji će nastavniku, čak i ako je početnik u oblasti
fotografije, pomoći da odabere fotoaparat, da snimi svoje prve fotografije,
prenese ih na računar i napravi osnovnu obradu ovih fotografija, uz linkove ka
Web sajtovima za fotografe i važan članak o korišćenju slika i digitalnih
fotografija u nastavi.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_07.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_07.pdf
Sadržaji koje pokriva junski broj časopisa su:
sedamnaesti nastavak škole programiranja, dvanaesti nastavak škole za izradu
Web stranica, treći deo serijala o organizovanju i planiranju časa sa novinama
u nastavi vezanim za konkurs „Kreativna škola”, članak o kreativnoj primeni MS
Paint programa, osmi deo serijala „Održavanje školske računarske mreže” sa
obrazovnim materijalima za učenike i pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_06.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_06.pdf
Sadržaji koje pokriva majski broj časopisa su:
šesnaesti nastavak škole programiranja, jedanaesti nastavak škole za izradu Web
stranica, drugi deo serijala o organizovanju i planiranju časa sa novinama u
nastavi vezanim za konkurs „Kreativna škola”, drugi deo članka o primeni
blogova u nastavi, sedmi deo serijala „Održavanje školske računarske mreže” sa
obrazovnim materijalima za učenike i pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_05.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_05.pdf
Sadržaji koje pokriva aprilski broj časopisa su:
petnaesti nastavak škole programiranja, deseti nastavak škole za izradu Web
stranica, prvi deo serijala o organizovanju i planiranju časa sa novinama u
nastavi vezanim za konkurs „Kreativna škola”, prvi deo članka o primeni blogova
u nastavi, šesti deo serijala „Održavanje školske računarske mreže” sa
obrazovnim materijalima za učenike i pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_04.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_04.pdf
Sadržaji koje pokriva martovski broj časopisa:
četrnaesti nastavak škole programiranja, deveti nastavak škole za izradu Web
stranica, članak o korišćenju besplatnog programa Microsoft GIF Animator, drugi
deo članka o pisanju maturskih radova i link ka šablonu za maturski rad u
Microsoft Word formatu, peti deo serijala „Održavanje školske računarske mreže”
sa obrazovnim materijalima za učenike i pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_03.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_03.pdf
Sadržaji koje pokriva februarski broj časopisa:
trinaesti nastavak škole programiranja, osmi nastavak škole za izradu Web
stranica, članak o zaštiti autorskih prava i korišćenju autorskih dela u skladu
sa Creative Commons licencom, drugi deo članka o korišćenju besplatnog programa
„Photo Story” i četvrti deo serijala „Održavanje školske računarske mreže” sa
obrazovnim materijalima za učenike i pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.5 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_02.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.5 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_02.pdf
Sadržaji koje pokriva januarski broj časopisa:
dvanaesti nastavak škole programiranja, sedmi nastavak škole za izradu Web
stranica, članak o upotrebi klip arta u nastavi, članak o autorskim pravima i
korišćenju materijala u nastavi bez povrede autorskih prava, članak o
korišćenju besplatnog programa „Photo Story” i treći deo serijala „Održavanje
školske računarske mreže” sa obrazovnim materijalima za učenike i pratećim
materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_01.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2008_01.pdf
Sadržaji koje pokriva decembarski broj časopisa:
jedanaesti nastavak škole programiranja, šesti nastavak škole za izradu Web
stranica, drugi deo serijala „Održavanje školske računarske mreže” sa
obrazovnim materijalima za učenike i pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_12.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_12.pdf
U novembarskom časopisu za nastavnike započinjemo novu
seriju obrazovnih materijala u okviru sekcije „Čas informatike” koji su
posvećeni održavanju školske računarske mreže. Sadržaji koje pokriva
novembarski broj časopisa: deseti nastavak škole programiranja, peti nastavak
škole za izradu Web stranica, članak o utiscima nastavnika, Katarina Veljković
sa međunarodne konferencije International Teachers Forum, prvi deo serijala
„Održavanje školske računarske mreže” sa obrazovnim materijalima za učenike i
pratećim materijalima za nastavnike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1,5 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_11.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1,5 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_11.pdf
Oktobarski broj časopisa ima istu koncepciju kao
časopis koji smo započeli prethodne školske godine: nastavljamo započete
serijale i bavimo se novim temama. Teme ovog broja su: deveti nastavak škole
programiranja, novi nastavak škole za izradu Web stranica, članak o radu sa
digitalnim fotografijama, članak o pisanju formula i jednačina u Wordu i rečnik
termina koji su prezentovani u nastavcima za Čas informatike.
Kompletan časopis u PDF obliku (1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_10.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_10.pdf
Letnji dvobroj našeg časopisa osmišljen je sasvim
drugačije od sadržaja koje smo vam prezentovali u toku školske godine, jer smo
želieli da teme prilagodimo letnjem raspustu. Teme su lake, zabavne i korisne
čak i za nastavnike koji slabo koriste računar.
Kompletan časopis u PDF obliku (3.6 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_07.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (3.6 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_07.pdf
U junskom broju časopisa časopisa nastavlja se serijal
članaka o izradi Web sajtova članak o pravljenju nastavnih materijala, nastavak
serijala o programiranju u C#, dat je članak o pravljenju nastavnih materijala,
a nastavni materijali za časove informatike posvećeni su praktičnim vežbama u
oblasti računarskih mreža.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.5 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_06.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.5 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_06.pdf
U majskom broju časopisa nastavlja se novi serijal
članaka o izradi Web sajtova koji prati elektronski kurs za nastavnike
(detalje pročitajte u nastavku), članak o primeni različitih nastavnih
sredstava i medija u nastavi, sedmi nastavak serijala o programiranju u C#, a
nastavni materijali za časove informatike posvećeni su pravljenju praktičnim
vežbama u oblasti računarskih mreža.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.8 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_05.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.8 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_05.pdf
U aprilskom broju časopisa počinjemo novi serijal
članaka o izradi Web sajtova koji prati elektronski kurs za nastavnike (detalje
pročitajte u nastavku), članak o korišćenju tabela u MSWordu, šesti nastavak
serijala o programiranju u C#, a nastavni materijali za časove informatike
posvećeni su pravljenju računarske mreže.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_04.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_04.pdf
U martovskom broju časopisa završavamo serijal o
elektronskom učenju i učenju na daljinu, možete pročitati članak o školskom Web
sajtu, članak o korišćenju tabela u MSWordu, peti nastavak serijala o
programiranju u C#, a nastavni materijali za časove informatike posvećeni su
računarskim mrežama.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_03.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_03.pdf
U februarskom broju časopisa nastavljamo serijal o
elektronskom učenju člankom koji je posvećen instrukcionom dizajnu, objavljen
je četvrti nastavak serijala o programiranju u C#, članak o internet
komunikaciji Windows Live Messengerom, drugi nastavak članka koji nastavnicima
treba da pomogne u pisanju skripti, a nastavni materijali za časove informatike
posvećeni su računarskim mrežama.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link:
http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_02.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.1 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link:
http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_02.pdf
U januarskom broju časopisa nastavljamo serijal o
elektronskom učenju i učenju na daljinu, na redu je treći nastavak serijala o
programiranju u C#, članak o korišćenju virtualne mašine u računarskoj
učionici, prvi od dva nastavka teksta koji daje tehnička objašnjenja
nastavnicima koji su početnici u korišćenju MS Word-a kako da srede svoje
skripte za nastavu, a nastavni materijali za časove informatike posvećeni su
sigurnosti na internetu.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link:
http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_01.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link:
http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2007_01.pdf
U novembarskom broju časopisa моžete pročitati uvodni
članak u serijalu o elektronskom učenju i učenju na daljinu, prvi nastavak
serijala o programiranju u C#, članak o izradi školskog lista, savete za izradu
dobre prezentacije i možete naći nastavne materijale za časove informatike
posvećene upoznavanju učenika sa World Wide Web-om.
Kompletan časopis u PDF obliku (1.6 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link:
http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2006_11.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (1.6 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link:
http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/PiL_bilten_2006_11.pdf
Sa
pojavom digitalnih fotoparata i kamera pojavila se i potreba za znanjem
digitalne fotografije i pravljenja digitalnih filmova. Pravljenje digitalnih
filmova nije više samo posao za profesionalce, već je postalo dostupno i za
obične ljude. Jedan od alata za pravljenje digitalnih filmova je Windows Movie
Maker koji je vrlo jednostavan za učenje i korišćenje u učionici, kako za
pravljenje učeničkih projekata u formi kratkog digitalnog filma, tako i za
pravljenje digitalnih filmova za nastavu
čiji je autor sam
nastavnik.
Obrazovni
materijal pokriva osnove snimanja video materijala i pravljenje kratkih
digitalnih filmova, korak-po-korak. Želeli smo da kontekstualizujemo učenje za
učenike uzrasta od 11 do 15 godina, sa primerima vršnjačkog učenja i učenja
kroz učeničke projekte. Ovaj obrazovni materijal nije vezan ni za koji školski
predmet, plan i program i ne zahteva nikakvo školsko predznanje, osim osnovne
digitalne pismenosti učenika, što nastavniku daje mogućnost da ga na različite
načine uklopi u nastavu – kao dobro planiranu aktivnost za proučavanje na času
određenog predmeta ili osnovnu literaturu za učenika koji samostalno pristupa
pravljenju projekta kao domaćeg zadatka. U nastavničkom delu opisani su
primeri korišćenja i pravljenja digitalnih filmova u nastavi i za
nastavu.
Postoje dva seta obrazovnih materijala, jedan za operativni sistem Windows XP i za operativni sistem Windows Vista.
Postoje dva seta obrazovnih materijala, jedan za operativni sistem Windows XP i za operativni sistem Windows Vista.
Rad učenika u okviru objedinjene internet usluge Windows Live i mogućnost korišćenja ove usluge u svrhu dopune nastavi je objašnjen u ovim obrazovnim materijalima: korišćenje elektronske pošte za komunikaciju i razmenu multimedijalnih datoteka, pregledanje i pravljenje jednostavnih veb strana sa blogom i albumima multimedije, blog-komunikacija, korišćenje programa za razmenu tekstualnih poruka i video i zvučnu komunikaciju i dr. Obrazovni materijali za učenike o pravljenju amaterskih digitalnih filmova su dostupni zana strani preuzimanje na strani: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/materijali/digitalni_filmovi.mspx
§ Digitalni filmovi – I lekcija Verzija za XP 4,1 MB
§ Digitalni filmovi – II lekcija Verzija za XP 4,3 MB
§ Digitalni filmovi – III lekcija Verzija za XP 4,5 MB
§ Digitalni filmovi – Obrazovni materijal za nastavnika
Verzija za XP 1,2 MB
Projekat
digitalizacije značajnih dela srpske književnosti „Antologija srpske književnosti” napravljen je sa ciljem da se zainteresovanim čitaocima širom sveta učine
lako dostupnim kapitalna dela srpske književnosti. Ova digitalizovana
biblioteka besplatno je dostupna svim građanima u Republici Srbiji i
inostranstvu, i u funkciji je promocije književnih i kulturnih dobara u
međunarodnim okvirima, kao i podizanja književne, opšte i digitalne pismenosti
građana Republike Srbije.
Digitalna
edicija „Antologija
srpske književnosti“ ima preko 100 dela narodne, stare i
nove književnosti dostupnih za preuzimanje preko interneta: od srednjovekovnih
žitija srpskih svetaca i narodne poezije i proze, preko najznačajnijih dela
književnosti XVIII i XIX veka, do izuzetnih ostvarenja s početka XX veka koja
nisu pod autorskim pravima i važnih savremenih književnih dela za čije su
objavljivanje u ovoj ediciji pravo dali sami autori, i možete joj pristupiti
klikom na:
Internet
je veliki i važan izvor informacija, među kojima ima vrlo korisnih ali i onih
koje su opasne po decu. Internet je važan način komunikacije u ličnom i
profesionalnom životu, ali može biti i zloupotrebljen. Na Web stranama programa
„Partner u učenju” nalaze se stranice posvećene sigurnosti dece na internet
posebno dizajnirane za mlade i njihove nastavnike, roditelje i staratelje
kojima možete pristupiti klikom na:
http://www.microsoftsrb.rs/obrazovanje/pil/sigurnost/html/etusivu.htm
U odeljku za decu i mlade, sigurnost dece na internet je predstavljena kroz priče sa prigodnim ilustracijama. Pored obrazovnih sadržaja o ove priče sadrže zadatke i preporuke za decu. Đaci mogu pregledati priču pojedinačno, u malim grupama ili svi zajedno, uz nadzor nastavnika. Priče su namenjene različitim uzrastima (uzrast 7 do 12 godina i uzrast 13 do 16 godina). Ova Web lokacija je dizajnirana da pomogne nastavniku da razgovara o problemima bezbednosti informacija sa đacima u učionici, da pronađe informacije o načinu na koji mladi koriste Internet, da pronađe informacije o korišćenju ličnih podataka na Internetu, da nauči kako da pronađe dodatne informacije o sigurnosti na Internetu. Web stranice za roditelje nose informacije o mogućnostima i opasnostima koje Internet nosi, da u razgovoru sa decom mogu odrede pravila ponašanja i predostrožnosti koje treba da preduzimaju i deca i odrasli u porodici.
U odeljku za decu i mlade, sigurnost dece na internet je predstavljena kroz priče sa prigodnim ilustracijama. Pored obrazovnih sadržaja o ove priče sadrže zadatke i preporuke za decu. Đaci mogu pregledati priču pojedinačno, u malim grupama ili svi zajedno, uz nadzor nastavnika. Priče su namenjene različitim uzrastima (uzrast 7 do 12 godina i uzrast 13 do 16 godina). Ova Web lokacija je dizajnirana da pomogne nastavniku da razgovara o problemima bezbednosti informacija sa đacima u učionici, da pronađe informacije o načinu na koji mladi koriste Internet, da pronađe informacije o korišćenju ličnih podataka na Internetu, da nauči kako da pronađe dodatne informacije o sigurnosti na Internetu. Web stranice za roditelje nose informacije o mogućnostima i opasnostima koje Internet nosi, da u razgovoru sa decom mogu odrede pravila ponašanja i predostrožnosti koje treba da preduzimaju i deca i odrasli u porodici.
Digitalna
pismenost predstavlja sposobnost osobe da efektivno koristi računar u svom radu
i van radnog mesta. U širokom opsegu zanimanja neophodna je digitalna pismenost
za obavljanje stručnih zadataka, ali je digitalna pismenost postala i važan
faktor socijalizacije svakog građanina, jer u svakodnevnom životu građani imaju
potrebu da naprave molbu i elektronskom poštom je pošalju nekoj državnoj službi
ili da plate svoje račune „preko interneta".
U okviru programa „Partner u učenju” obezbeđujemo i nastavne materijale koji odgovaraju na navedene potrebe škola, nastavnika i učenika koje možete preuzeti na strani: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/materijali/digitalna_pismenost.mspx
Računar je novo
moćno nastavno sredstvo, koje uz odgovarajuću dodatnu opremu,
softver i priključak na internet, može da zameni mnoga druga nastavna sredstva:
za reprodukovanje već snimljenih ogleda iz fizike ili hemije dovoljan je video-bim, uz odgovarajuće zvučnike
moguće je reprodukovanje muzike na časovima muzičkog obrazovanja, samo
video-bim je dovoljan za virtuelnu šetnju po svetskim muzejima i
visoko-kvalitetne reprodukcije slika važnih za istoriju umetnosti, a elektronski mikroskop je relativno
jeftin dodatak uz pomoć kojeg se mogu snimiti ne samo fotografije već i digitalni filmovi o mikroskopskom procesu
koji se proučava u nastavi biologije.
U okviru programa „Partner u učenju” obezbeđujemo materijale koji pomažu nastavnicima i direktorima škola da prate promene u školi i nastavi koje donose informacione tehnologije i da ih primene u svojoj školi i u svom radu koje možete preuzeti na stranici:
U okviru programa „Partner u učenju” obezbeđujemo materijale koji pomažu nastavnicima i direktorima škola da prate promene u školi i nastavi koje donose informacione tehnologije i da ih primene u svojoj školi i u svom radu koje možete preuzeti na stranici:
Cilj
projekta „Kreativna
škola” je da doprinese stvaranju boljih uslova za
modernizaciju nastave u Republici Srbiji, uz pomoć informacionih tehnologija,
kroz promociju razmene dobrih primera obrazovne prakse i saradnju nastavnika
putem interneta, a pod okriljem Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja
koji može da pruži kvalitetno vođstvo i podršku nastavnicima.
„Baza znanja" sa preko 800 odabranih radova napravljena u okviru projekta „Kreativna škola” je najveća baza uglednih nastavničkih radova na srpskom jeziku i već pet godina predstavlja važan izvor kvalitetnih nastavnih materijala i inspiraciju za inovacije na času mnogim nastavnicima u Srbiji. Nastavne materijale prave srpski nastavnici, opisujući kako su izveli svoje najbolje časove. Ovi predlozi su dobro dokumentovani pripremama nastavnika za čas, pa i drugi nastavnici posle preuzimanja sa interneta mogu da izvedu takve časove. Rad nastavnika je u formi multimedijalne Power Point prezentacije, sa mnoštvom slika i video fajlova, uz detaljno uputstvo o primeni na času.
Pristup „Bazi znanja" i više detalja o nagrađenim projektima, i o konkursu „Kreativna škola“ dostupni su na Web sajtu posvećenom projektu „Kreativna škola" www.kreativnaskola.rs.
„Baza znanja" sa preko 800 odabranih radova napravljena u okviru projekta „Kreativna škola” je najveća baza uglednih nastavničkih radova na srpskom jeziku i već pet godina predstavlja važan izvor kvalitetnih nastavnih materijala i inspiraciju za inovacije na času mnogim nastavnicima u Srbiji. Nastavne materijale prave srpski nastavnici, opisujući kako su izveli svoje najbolje časove. Ovi predlozi su dobro dokumentovani pripremama nastavnika za čas, pa i drugi nastavnici posle preuzimanja sa interneta mogu da izvedu takve časove. Rad nastavnika je u formi multimedijalne Power Point prezentacije, sa mnoštvom slika i video fajlova, uz detaljno uputstvo o primeni na času.
Pristup „Bazi znanja" i više detalja o nagrađenim projektima, i o konkursu „Kreativna škola“ dostupni su na Web sajtu posvećenom projektu „Kreativna škola" www.kreativnaskola.rs.
Programiranje je
veština izrade računarskih aplikacija koja predstavlja jedno od
najperspektivnijih zanimanja i grana privrede u modernom društvu. Microsoft,
kao vodeća svetska softverska firma i proizvođač naprednog okruženja za programiranje
Visual Studio.NET, pomaže programersko obrazovanje učenika i nastavnika kroz
program „Partner u učenju“ obezbeđujući i kvalitetne nastavne materijale koje
možete preuzeti na stranici: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/programiranje/default.mspx
Računari mogu da
budu umreženi na različite načine i u različite svrhe. Učenici svakodnevno
dolaze u kontakt sa računarskim mrežama, od školske računarske mreže pa do
interneta. U okviru nastave informatike učenici stiču osnovna znanja o školskim
računarskim mrežama. Na stručnim predmetima u informatičkim odeljenjima
gimnazija i u stručnim školama postoji potreba za dubljim proučavanjem procesa
planiranja, izgradnje, instalacije i održavanja računarskih mreža. Dodatno,
školama su potrebni saveti o uspostavljanju i održavanju školske računarske
mreže.
Svake godine
Microsoft daje podršku obukama mladih talentovanih programera i organizaciji
nacionalnih i internacionalnih takmičenja mladih programera. Osim toga, mladi
programeri mogu učestvovati i na takmičenjima koje organizuje sam Microsoft,
kao što su Imagine Cup takmičenje
i Bubble Cup takmičenje.
Robotika
je grana koja predstavlja veliki izazov za naučnike i sve više se primenjuje u
tehnici. U srpskim školama se već u okviru predmeta Tehničko obrazovanje, u
osnovnoj školi, učenici upoznaju sa robotikom, koja se ozbiljno izučava u
mašinskim i elektrotehničkim
srednjim stručnim
školama.
Obrazovni
materijal o programiranju robota u Microsoft Robotics Studio-u je
prvenstven namenjen profesorima i učenicima srednjih škola (kao i profesorima i
učenicima viših razreda osnovne škole, na demonstracionom nivou). Pokriva
osnove robotike, sklapanje i programiranje LEGO® Mindstorms® NXT robota u MS
Robotics Studio-u, kroz tekst, video i vežbe. Obrazovni materijal se distribuira
na DVD-u, a izabrani delovi obrazovnog materijala Programiranje LEGO robota
u MS Robotics Studio-u su dostupni za preuzimanje na strani: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/materijali/programiranje_robota.mspx
7.9.
Za osobe sa posebnim potrebama
Deci sa posebnim
potrebama su potrebna pomoćna obrazovna pomagala, kao što su pomoćne
tehnologije i tehnologije pristupačnosti tokom njihovog školovanja. Ima sve više
učenika koji koriste računare, čime se javlja potreba da se učenici sa posebnim
potrebama tretiraju na isti način kao učenici koji nemaju posebne potrebe.
U okviru programa „Partner u učenju"
napravljen je priručnik za nastavnike koji u školama rade sa decom sa posebnim
potrebama, u kome je objašnjeno kako je moguće operativni sistem Microsoft
Windows, internet pregledač Internet Explorer i kancelarijski paket Microsoft
Office prilagoditi različitim grupama dece sa posebnim potrebama, koje možete
preuzeti na ovoj stranici:
Aplikacija
„Slovo“namenjena je učenicima i studentima za učenje slepog kucanja i možete je
preuzeti http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/slovo/default.mspx
Mogući
je izbor pisma za koji se uči slepo kucanje – ćirilica ili latinica. Ovde se
može uključiti ili isključiti opcija zvučne verzije, namenjena pre svih osobama
s posebnim potrebama, ali koja može biti od velike pomoći i mlađoj deci pri
učenju kucanja. U dnu prozora, s leve strane je dugme „Nazad“, pomoću kog se u
svakom trenutku možete vratiti na početak, dok se s desne strane nalazi
„Full Screen“ opcija za prikazivanje programa
preko celog ekrana.
U
zavisnosti od nivoa vaše veštine slepog kucanja, možete izabrati „Učenje
kucanja“ za koje postoji ugrađenih 12 lekcija (sa po 3 poglavlja) koje vode
početnika kroz učenje slepog kucanja od samog početka, „Vremensko kucanje“ pri
kome se meri brzina kucanja ili „Igricu“. Za prve dve opcije strelicama „gore“
i „dole“ na levoj strani možete birati ponuđene kurseve i lekcije. Aplikacija
„Slovo“namenjena je učenicima i studentima za učenje slepog kucanja i možete je
preuzeti http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/slovo/default.mspx
Praveći ovaj časopis rukovodili smo
se i činjenicom da ćemo na ovaj način pružiti priliku svim mladim ljudima u
Srbiji da ravnopravno učestvuju i pokažu svoj talenat i kreativnost. Čvrsto
verujemo da multimedijalna pismenost deo lične kulture izražavanja i osnova za
budući uspeh naših učenika u mnogim profesijama, pa želimo da kroz ovaj
projekat ponudimo obuku za učenike u domenu internet novinarstva i da im
ponudimo prostor za praktičnu primenu stečenih znanja i promociju svojih ideja.
Elektronski časopis koji će praviti
učenici, sa mentorima i uredničkim timom koje obezbeđuje Microsoft, nije
klasičan elektronski časopis sveden samo na sadržaj, jer će učenici moći i da
štampaju časopis kao pravu novinu sa zaglavljem, impresumom, sadržajem i svim
ostalim elementima karakterističnim za štampu. Predviđeno je da časopis ima
sledeće rubrike: tema broja, urbana kultura (muzika, kultura, strip, pozorište,
časopisi, izložbe, komunikacija, TV, radio...), obrazovanje, životni stil,
veliki odmor (pisma, anegdote), IN-OUT, intimno/poverljivo sa odgovorom učenika
(bira i komentariše psiholog).
Pozivamo sve zainteresovane učenike koji bi želeli da
postanu saradnici časopisa da se jave redakciji na mejl redakcija@live.com.
Molimo sve zainteresovane saradnike časopisa da preuzmu edukativni materijal o
osnovama novinarstva i osnovama dizajna časopisa sa ovog sajta.
Časopis će se distribuirati
dvomesečno na e-adrese zainteresovanih učenika i škola u HTML obliku da se ne
bi opteretilo sanduče primaoca, sa vezom na kojoj se časopis može preuzeti u
PDF formatu. Prijava za elektronski časopis će biti otvorena u aprilu mesecu,
kada će učenici moći da preuzmu i prvi broj ovog elektronskog časopisa.
Tema
četvrtog broja časopisa za mlade je slobodno vreme. Osim članaka vezanih
za temu časopisa, u časopisu možete pročitati i priloge vezane za aktuelna
koncertna, filmska i druga dešavanja u Srbiji, a u toku je i obrazovni serijal
članaka o fotografiji.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.9 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2009_06.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.9 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2009_06.pdf
Tema
trećeg redovnog boja časopisa su masmediji. Osim članaka vezanih za temu
časopisa, u časopisu možete pročitati i priloge vezane za aktuelna koncertna,
filmska i druga dešavanja u Srbiji, a započeli smo i obrazovni serijal članaka
o fotografiji.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2009_04.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.3 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2009_04.pdf
Tema
drugog redovnog boja časopisa je film. Osim članaka vezanih za temu
časopisa, u časopisu možete pročitati i priloge vezane za aktuelna koncertna,
filmska i druga dešavanja u Srbiji, a započeli smo i obrazovni serijal članaka
o fotografiji.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2009_02.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.7 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2009_02.pdf
Naš
elektronski časopis za mlade je dobio ime Top Zona i tema prvog redovnog
boja časopisa je knjiga. Osim članaka vezanih za temu časopisa, u
časopisu možete pročitati i priloge vezane za aktuelna koncertna, filmska i
druga dešavanja u Srbiji.
Kompletan časopis u PDF obliku (2.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2008_12.pdf
Kompletan časopis u PDF obliku (2.2 MB) možete preuzeti klikom na sledeći link: http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/casopis/pil_ecm_2008_12.pdf
Sa
širenjem dostupnosti brzog interneta, sve je veće njegovo korišćenje u lične i
poslovne svrhe, pa i mogućnost upotrebe interneta u svrhu komunikacije u učenju
i nastavi. Jedna od najboljih objedinjenih internet usluga na mreži je Windows
Live usluga, koja nudi jednostavan i jedinstven pristup mnogim internet
uslugama sa istog naloga, a opseg usluga se svakog dana uvećava.
Rad učenika u okviru objedinjene internet usluge Windows Live i mogućnost korišćenja ove usluge u svrhu dopune nastavi je objašnjen u ovim obrazovnim materijalima: korišćenje elektronske pošte za komunikaciju i razmenu multimedijalnih datoteka, pregledanje i pravljenje jednostavnih veb strana sa blogom i albumima multimedije, blog-komunikacija, korišćenje programa za razmenu tekstualnih poruka i video i zvučnu komunikaciju i dr.
Učenički deo je podeljen na lekcije u kojima je kontekstualizovano, na primeru korišćenja Windows Live usluga za dopunu nastave, objašnjen postupak pravljenja naloga za Windows Live i korišćenje njegovih usluga. Sve je predstavljeno kroz priču o učeniku Petru koji je na času fizičkog vaspitanja povredio je nogu, pa će morati da odsustvuje iz škole nekoliko nedelja, i o tome kako je Petar iskoristio računar i internet da bude u kontaktu sa nastavnicima i drugovima u školi.
Obrazovni materijal strukturiran tako da podržava dva nivoa saznanja - osnovni i napredni nivo.
Rad učenika u okviru objedinjene internet usluge Windows Live i mogućnost korišćenja ove usluge u svrhu dopune nastavi je objašnjen u ovim obrazovnim materijalima: korišćenje elektronske pošte za komunikaciju i razmenu multimedijalnih datoteka, pregledanje i pravljenje jednostavnih veb strana sa blogom i albumima multimedije, blog-komunikacija, korišćenje programa za razmenu tekstualnih poruka i video i zvučnu komunikaciju i dr.
Učenički deo je podeljen na lekcije u kojima je kontekstualizovano, na primeru korišćenja Windows Live usluga za dopunu nastave, objašnjen postupak pravljenja naloga za Windows Live i korišćenje njegovih usluga. Sve je predstavljeno kroz priču o učeniku Petru koji je na času fizičkog vaspitanja povredio je nogu, pa će morati da odsustvuje iz škole nekoliko nedelja, i o tome kako je Petar iskoristio računar i internet da bude u kontaktu sa nastavnicima i drugovima u školi.
Obrazovni materijal strukturiran tako da podržava dva nivoa saznanja - osnovni i napredni nivo.
Na ovoj stranici se nalaze lekcije koje će
olakšati edukaciju učenika na temu korišćenja Interneta: http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/materijali/primena_internet_komunikacije.mspx
Obrazovni materijal
za učenika:
I lekcija o otvaranju naloga e-pošte i logovanju na Windows Live, i o slanju i prijemu elektronske pošte
I lekcija o otvaranju naloga e-pošte i logovanju na Windows Live, i o slanju i prijemu elektronske pošte
§
Primena
internet komunikacije u učenju i nastavi – dodatak I lekciji za naprednije
korisnike 1,1 MB
Obrazovni materijal
za učenika:
II lekcija o generičkoj veb stranici Windows Live koja se zove Prostor, pregledanju Prostora drugih korisnika, praćenju njihovih blogova i dodavanju sopstvenih komentara na tuđe veb strane
II lekcija o generičkoj veb stranici Windows Live koja se zove Prostor, pregledanju Prostora drugih korisnika, praćenju njihovih blogova i dodavanju sopstvenih komentara na tuđe veb strane
Obrazovni materijal
za učenika:
III lekcija o pravljenju svog Prostora
III lekcija o pravljenju svog Prostora
§
Primena
internet komunikacije u učenju i nastavi – dodatak III lekciji za naprednije
korisnike 3,6 MB
Obrazovni materijal
za učenika:
IV lekcija o prilagođavanju svog Prostora i o deljenju datoteka na mreži u okviru mogućnosti koje pruža internet usluga Windows Live
IV lekcija o prilagođavanju svog Prostora i o deljenju datoteka na mreži u okviru mogućnosti koje pruža internet usluga Windows Live
§ Primena
internet komunikacije u učenju i nastavi – dodatak IV lekciji za naprednije
korisnike 1,7 MB
Obrazovni materijal
za učenika:
V lekcija o četovanju, video i zvučnoj komunikaciji koju omogućava internet usluga Windows Live
V lekcija o četovanju, video i zvučnoj komunikaciji koju omogućava internet usluga Windows Live
§ Primena
internet komunikacije u učenju i nastavi – dodatak V lekciji za naprednije
korisnike 1,3 MB
Obrazovni materijal
za učenika:
VI lekcija o deljenju sadržaja ekrana i ostalim uslugama Microsoft SharedView programa
VI lekcija o deljenju sadržaja ekrana i ostalim uslugama Microsoft SharedView programa
§ Primena
internet komunikacije u učenju i nastavi – dodatak VI lekciji za naprednije
korisnike 1,0 MB
Da bi školarci uspeli da savladaju IT veštine na
najbolji način i tako se pripremili za život u društvu baziranom na
informacionim tehnologijama, i njihovi nastavnici moraju odlično da vladaju
računarima i Internetom. Upravo tu na scenu stupa elektronsko izdanje eŠkola.
Microsoft u Srbiji kroz svoj program „Partneri u učenju“
(Partners in Learning) aktivno pomaže nastavnom osoblju u osnovnim i srednjim
školama u sticanju osnovnih računarskih znanja i daljem uključivanju
informatike u školske programe. Kao deo ove inicijative kreirano je
multimedijalno izdanje eŠkola (www.microsoft.com/scg/obrazovanje), koje
nastavnike obučava za rad u operativnom sistemu Microsoft Windows XP i
kancelarijskom paketu Microsoft Office 2007, i to u verzijama lokalizovanim na
srpski jezik. Iako se ovo elektronsko učilo može pregledati i na računarima s
drugim operativnim sistemima, da bi se gradivo uspešno pratilo potrebno je, uz
navedenu softversku konfiguraciju, imati i lokalizacioni dodatak (LIP) za
Windows XP na srpskom (koji se nalazi na CD-u, a link se nalazi u uputstvu za
korišćenje). Pored instalacije Adobe Flash Player-a 9.0 (koji ne dolazi na disku),
potrebno je podesiti i tastaturu za rad sa srpskim pismom, i ćirilicom i
latinicom.
Ilustracija 1. e-
škola
|
Po smeštanju diska u CD/DVD čitač (materijal možete naći
i na našem ovomesečno PC DVD-u) sadržaj će se automatski učitati i korisniku će
biti ponuđeni uslovi licence, koje je neophodno prihvatiti da bi se nastavilo s
radom. EŠkola je besplatna, a instalacija i korišćenje dozvoljeni su na svim
školskim računarima, kao i na kućnim računarima svih nastavnika u Republici
Srbiji. Kao i kod bilo kog drugog proizvoda, upoznavanje sa eŠkolom je poželjno
početi od uputstva za korišćenje, koje korisnika pažljivo i detaljno vodi kroz
eventualno neophodne pripremne korake, odnosno instalaciju LIP-a i dodatnih
kodnih rasporeda.
Simpatično dizajniran i jednostavan interfejs podeljen
je na dva glavna dela – Lekcije i Testove, oba sa po četiri tematske celine:
Windows, Word, PowerPoint i Internet. Bilo početnici, bilo postojeći korisnici
računara među nastavnicima ovde će se sresti kako sa lakšim, tako i sa nešto
težim lekcijama. U oblasti Windows nalazi se devet lekcija, za Word ih je
spremljeno 12, PowerPoint sadrži takođe devet, a oblast Internet njih osam.
Windows lekcije obuhvataju upoznavanje s računarom i njegovim osnovnim
delovima, upotrebu miša i tastature, ovladavanje rada s prozorima, datotekama i
folderima, i stižu do narednog nivoa, na primer rada s Bojankom (to jest
Microsoft Paint-om). U odeljku Windows testovi se nalaze dva jednostavna testa
za proveru ranije stečenog znanja.
Ilustracija 2
e-lekcija
|
U odeljku Word nastavnici će učiti kako da naprave,
urede, stilski i vizuelno obogate svoje prve lekcije, kao i da ih pripreme za
štampu, a među naprednijim zadacima čeka ih pravljenje tabela, automatskog
sadržaja, kao i unos matematičkih formula u tekst. Novostečene veštine moći će
da provere u 11 detaljnih, ali ipak jednostavnih lekcija, koje im garantuju
usvajanje naučenog, a time i kvalitetan prenos znanja na svoje učenike. Lekcije
iz PowerPoint-a donose sve što je potrebno da se savladaju osnove ovog korisnog
alata, od pravljenja osnovne prezentacije, unosa teksta i dodavanja slajdova,
do rada sa slikama i animacija, te atraktivnih prelaza između slajdova. Stečeno
znanje će svaki nastavnik poželeti odmah da isproba kroz pet zanimljivih
testova, kao i na svojim prvim samostalnim prezentacijama.
Odeljak o Internetu je izuzetno informativan i upoznaje
nas sa jednom od mogućih definicija Interneta, kao i s njegovim osnovnim
funkcijama. Kako se surfuje, odnosno kreće kroz Internet sadržaje, na koji
način se pronalaze i čuvaju stranice i Internet adrese, to su samo neke od
ponuđenih tema, a pomenimo i lekcije o radu s elektronskom poštom. Kao i u
prethodnim segmentima, nastavnici kroz četiri testa mogu da provere kako su
savladali osnovne veštine rada na Internetu. Kroz sve lekcije korisnike vodi
glas spikera, koji olakšava rad. Kod testiranja na svako pitanje treba tačno
odgovoriti i zadate akcije uspešno obaviti da bi se išlo dalje, a kod malog
broja pitanja gde se unosi odgovor pažnju treba obratiti na ispravno kucanje
velikih, malih i, posebno, naših slova.
Ilustracija 3.
e-priča
|
Pojedinim poglavljima sa zahtevnijim ilustracijama biće
potrebno više vremena za učitavanje, pa savetujemo oprez i strpljenje. Ukoliko
radite na računaru skromnijih mogućnosti, nemojte više puta pokretati lekciju,
barem dok se ne uverite da se posle prvog startovanja ništa ne dešava. U
suprotnom možete da preopteretite sistem.
Microsoft je eŠkolom još jednom pokazao svoju
posvećenost saradnji s obrazovnim sistemom, prvenstveno kroz program Partners
in Learning. Jednostavno i intuitivno, ovo izdanje će uspešno obučiti srpske
nastavnike za osnovne edukativne aktivnosti uz pomoć informacionih tehnologija
i razbiti eventualni strah koji mnogi početnici imaju u radu na računaru.
1. UVOD 1
2. PROGRAM
“PARTNER U UČENJU“ 2
3. PREGLED PROGRAMA „PARTNER U UČENJU“ 2
4. „PARTNER U
UČENJU” - NAMENJEN ŠKOLAMA 2
4.1. Uputstvo za
popunjavanje i štampanje obrazaca 2
4.2. Pomoć u
sređivanju dnevnika učeničke evidencije u osnovnim školama 3
4.3. Pomoć u
sređivanju dnevnika učeničke evidencije u srednjim školama 3
4.4. Šablon za
maturski rad učenika 3
5. „PARTNER U
UČENJU” - NAMENJEN NASTAVNICIMA 5
6. „PARTNER U UČENJU” - ELEKTRONSKI ČASOPIS ZA
NASTAVNIKE 5
7. OBRAZOVNI I
NASTAVNI MATERIJAL 11
7.1. Materijali za
učenike o pravljenju amaterskih digitalnih filmova 11
7.2. Digitalizacije
značajnih dela srpske književnosti 11
7.3. Internet je
izvor informacijaDigitalna
pismenost za obavljanje stručnih zadataka12
7.4. Digitalna
pismenost za obavljanje stručnih zadataka 12
7.5. Računar je
novo moćno nastavno sredstvoProjekat „Kreativna
škola” 12
7.6. Projekat „Kreativna
škola” 12
7.7. Programiranje
je veština izrade računarskih aplikacija 12
7.8. Robotika 13
7.9. Pravljenje
digitalnih filmova 13
7.10. Aplikacija
„Slovo“ 13
8. ELEKTRONSKI
ČASOPIS ZA UČENIKE 14
9. WINDOWS LIVE 15
10. POČINJE ŠKOLA... I
EŠKOLA – imesto zaključka
IZVORI:
No comments:
Post a Comment