Zbog važnosti i kompleksnosti svake promotivne kampanje, predlaže se planski postupak njenog sprovođenja. To se danas ne smatra samo predlogom ili sugestijom već neophodnim uslovom za uspeh svake ozbiljne promotivne kampanje. Ne postoji jedinstveni plan promotivne kampanje, ali se mogu izdvojiti neki zajednički elementi, bez kojih plan ne bi mogao da izvrši svoju funkciju.
Cilj promotivne kampanje definiše ono što se želi ostvariti - krajnje rezultate. Neophodno je ustanoviti da li je cilj veća posećenost, stvaranje brenda, povećanje zarade... Željeni ciljevi mogu se definisati u apsolutnom ili u relativnom iznosu. Neophodno je raspolagati informacijama koje ce obezbediti pouzdanu osnovu za definisanje ciljeva.
Ciljni segment tržišta treba da pokaže kakav se profil ljudi želi privući kampanjom. Definisanje ciljnog segmenta treba da se uskladi sa prirodom onoga što se promoviše i sa ciljem promotivne kampanje. Ovde se odlučuje ko će videti reklame i ko čini "kvalitetnu" populaciju za sajt.
Vreme u kom će se sprovoditi promotivna kampanja takođe je neophodno definisati, radi balansiranja ulaganja u pojedinim periodima. Određivanje vremenskog perioda može biti i periodično, ukoliko taj princip može dovesti do boljeg efekta kampanje.
Strategija promocije treba da definiše generalni način ostvarivanja ciljeva kampanje. Ovde se određuju glavne akcije koje će biti sprovedene radi ostvarivanja ciljeva. Ovo je put do cilja kampanje ili redosled postupaka koji vode ostvarenju tog cilja.
Taktička razrada strategije pretpostavlja detaljno raščlanjivanje strategije na operativne akcije. U ovom elementu plana, detaljno se opisuje svaka akcija.
Postignuti rezultati pokazuju šta je dobijeno sprovođenjem kampanje. Oni treba da komparacijom sa ciljevima pokažu da li je cilj kampanje ostvaren i kolika su odstupanja. Takođe, ovo je izvor informacija za eventualne korektivne akcije koje bi sledile ukoliko su odstupanja velika. Kompletnom analizom celokupnog plana i postignutih rezultata mogu se steći velika nova iskustva, koja će vam koristiti u nekim budućim promocijama. Dobra analiza sprečava mogućnost pojave grešaka u budućem periodu.
Cilj promotivne kampanje definiše ono što se želi ostvariti - krajnje rezultate. Neophodno je ustanoviti da li je cilj veća posećenost, stvaranje brenda, povećanje zarade... Željeni ciljevi mogu se definisati u apsolutnom ili u relativnom iznosu. Neophodno je raspolagati informacijama koje ce obezbediti pouzdanu osnovu za definisanje ciljeva.
Ciljni segment tržišta treba da pokaže kakav se profil ljudi želi privući kampanjom. Definisanje ciljnog segmenta treba da se uskladi sa prirodom onoga što se promoviše i sa ciljem promotivne kampanje. Ovde se odlučuje ko će videti reklame i ko čini "kvalitetnu" populaciju za sajt.
Vreme u kom će se sprovoditi promotivna kampanja takođe je neophodno definisati, radi balansiranja ulaganja u pojedinim periodima. Određivanje vremenskog perioda može biti i periodično, ukoliko taj princip može dovesti do boljeg efekta kampanje.
Strategija promocije treba da definiše generalni način ostvarivanja ciljeva kampanje. Ovde se određuju glavne akcije koje će biti sprovedene radi ostvarivanja ciljeva. Ovo je put do cilja kampanje ili redosled postupaka koji vode ostvarenju tog cilja.
Taktička razrada strategije pretpostavlja detaljno raščlanjivanje strategije na operativne akcije. U ovom elementu plana, detaljno se opisuje svaka akcija.
Postignuti rezultati pokazuju šta je dobijeno sprovođenjem kampanje. Oni treba da komparacijom sa ciljevima pokažu da li je cilj kampanje ostvaren i kolika su odstupanja. Takođe, ovo je izvor informacija za eventualne korektivne akcije koje bi sledile ukoliko su odstupanja velika. Kompletnom analizom celokupnog plana i postignutih rezultata mogu se steći velika nova iskustva, koja će vam koristiti u nekim budućim promocijama. Dobra analiza sprečava mogućnost pojave grešaka u budućem periodu.
No comments:
Post a Comment