• analiza trenutnog stanja tržišta
• izrada logoa
• izrgradnja vizuelnog identiteta (vizit karta, memorandum, billboard, TV reklama, radio reklama, novinska reklama)
• medija plan
• vođenje kampanje
• upravljanje, rukovođenje i analiza kampanje
• predlog web prezentacije
• internet marketing
Pančevac
Bilbord
Radio
TV spot
Web prezentacija
NOVOGODIŠNJI REKLAMNI MATERIJAL
SCENARIO REKLAMNOG DŽINGLA (za tv sa slikom, a za radio samo tekst)
ANKETNI LISTIĆ
• izrada logoa
• izrgradnja vizuelnog identiteta (vizit karta, memorandum, billboard, TV reklama, radio reklama, novinska reklama)
• medija plan
• vođenje kampanje
• upravljanje, rukovođenje i analiza kampanje
• predlog web prezentacije
• internet marketing
Bilbord: idejno resenje, stampa i lepljenje |
Logo: idejno resenje |
Vizit karta idejno resenje i stampa |
Memorandum : idejno resenje |
TV reklama u potpunosti realizovana u produkciji Tri tacke
Radio reklama u potpunosti realizovana u produkciji Tri tacke
Oglas u novinama i casopisima: idejno resenje |
Web prezentacija |
DOKUMENTACIJA br.1:
Klijent:
STEFANY d.o.o. - projektovanje i izgradnja modernog namestaja
Pančevo
Kontakt: ****
*****
ANALIZA TRENUTNOG STANJA
Klijent izrađuje nameštaj ¨po meri¨.
Kupci:
Trenutno su
kupci, već poznate osobe koje su došle preko ličnog poznanstva sa vlasnikom.
Nejčešći kupci su preduzeća. Pokušaj da se stihijskom kampanjom (oglasi nekontinuirani u Halo oglasima), pridobiju kupci izvan
lokalnog ( Pančevačkog tržišta, nije dao povoljne rezultate).
Lokacija:
U međuvremenu je
došlo do promene adrese. Na lokaciji na
kojoj će biti proizvodni objekat, do sada nije bilo objekata sa sličnom
delatnošću (tako da nema ¨navike kupaca¨ da dolaze na to mesto). Lokacija je pogodna za prilaz kamiona, što je
pozitivna strana, kao i blizina tranzitnog puta Beograd – Vršac.
Konkurencija:
Stolarija Savkov
- izrađuje nameštaj po meri, i cene
finalnog proizvoda su visoke, poznata je u lokalnoj sredini.
Masiv – visoke
cene, ali su poznati i imaju svoje stalne klijente i već izgražen ugled u
lokalu.
Alessandro –
izrađeni nameštaj već gotovih dimenzija, bez mogućnosti korigovanja, i visoke
cene.
Dajmond - je dugo na tržičtu, ali nije konkurent u
trgovini na malo, niti im je ista ciljna grupa.
Pavle Tmušić
- takođe , poznat u lokalu, ali ne
izrađije nameštaj po meri, već je težište bacio na stolariju na novogradnju (
vrata, prozori...).
Privantna lica
koja nisu registrovana.
Ciljno tržište
u prvom periodu:
Lokalno tržište –
pančevačko.
Ciljni segment –
populacija od 40- 50 godina.
U psiholiškim
istraživanjema inicijativu za promenu enterijera daje ženski deo populacije.
Reference:
Privredni subjekti, uglavnom.
Marektinške akcije sprovedene do sada:
Logo – postoji , ali nije nepromenjljiv.
Oglas - u lokalnom najtiražnijem
listu.
Bilbord – na odličnom mestu, ali ne upadljivih boja i van konteksta tj. bez
planiranog cilja.
Internet prezntacija – na napisanoj adresi ne postji prezentacija, niti
bilo kakvi podaci o preduzeću.
Zaključak:
Prepoznatljivost na lokalnom tržištu
je mala. Kvlitet prozvoda je zadovoljavajući. Proizvodni kapaciteti nisu
iskorišćeni do maksimuma. Teži se adekvatnoj akciji koja će dovesti do
unapređenja prodaje, proširenja tržišta, stvaranja BRENDA tj. prepoznatljivog
znaka kvaliteta proizvođača, pridobijanja lokalnih kupaca. Do sada su
marketinške akcije bile nesinhronizovane i nisu dale željeni efekat. Promena
adrese nije prepreka građenju imidža. Ulaganje u oglašavanje (kao dela
marketinga) bi tebalo da se prati u preiodima i da se vrši analiza preduzetih koraka
i poslovanja. Promena logoa i izrada svoh štampanog materijala, takođe nije
prepreka zbog male prepoznatljivosti.
Pravilnim rukovođenjem kapanjom, kao i kvalitetnom uslugom i kvalitetnom
edukacijom zaposlenih i kupaca, pridržavanjem ugovorenih rokova
...pospešuje se mogućnost veće
profitabilnosti proizvodnje, što i jeste krajnji cilj svakog poslovanja..
CILJ KAMPANJE
Stvoriti prepoznatljivost preduzeća (BRENDIRANJE).
Povećati prodaju nameštaja na
lokalnom tržištu.
Upoznati potencijalne kupce sa ponudom, kvalitetom i mestom prodaje.
Upoznacvanje tržišta sa proizvodima i mogućnostima izbora i prilagođavanja
njihovom potrebama.
Udobnost i konfor stanbenog prostora.
Insistirati na kvalitetu.
Obavezno istaći garanciju i mogućnost besplatne poravke.
VIZUELNI IDENTITET
Izgradnja vizuelnog identiteta je važan segment marketinške akcije koji ima
za ciilj :
Prepoznatljivost robne marke koja se gradi i garancija je kavliteta (
usluge, proizvoda, iskutva prizvođača, ljubaznosti prodajnog osoblja, tačnosti
isporuka, kvalitetne izrade i post prodajnih usluga...).
Uspešan vizuelni identitet se stvara kroz:
-
logo
(font, boja...)
-
raklamni
materijal (vizit katre, flajeri, plakati, majice, radna odela, upaljače,
olovke, ID kartice, kese, kalendare...)
-
oglase
( štampani medijim, bilbordimi, tv
reklama...)
-
uređen
prodajni prostor ( sa logom u bojama
firme)
EDUKACIJA ZAPOSLENIH
Zaposleni u firmi bi
trebalo da budu edukovani, pre svega u smislu ophođenja sa kupcima. Takođe je
veoma bitno da ¨znaju o čemu pričaju¨tj. da umeju da prepoznaju potrebu
kupaca i da preporuče najbolje moguće rešenje za njihov ¨problem¨. Time se
dobija na ugledu firme i daje se SIGURNOST kupcu da je došao na pravo
mesto i da Vi znate da prepoznate njegovu potrebu i da ga usmerite u pravom
pravcu , a SIGURNOST je jedna od osnovnih potreba koje čovek ima.
Zaposleni tj. prodavci su oni preko kojih kupac stiče sliku o firmi. Preko
tog prvog susreta se dobija prvi utisak o Vama i Vašem poslovanju. A kako kažu
¨DRUGI PUT JE KASNO, ZA PRVI UTISAK¨.
Zadatak menadžmenta firme je da edukuje, motiviše prodavce, da dobro
obavljaju svoj posao.
UNAPREĐENJE PRODAJE
Unapređenje prodaje je zadatak konkretne marketinške akcije. Koju sprovodi
agencija uz saradnju , smernice i podršku menadžmenta firme.
U ovom konkretnom slučaju se predaže kampanja od šest meseci.
U slučaju nedovoljnih finansijskužih sredstava predlažemo udarnu kampanju u
trajanju od tri meseca, a naredna tri meseca slabiji ritam oglađšavanja.
Iskustvo govori da kampanja koja ima efekta traje šest meseci, a zatim se
nastavlja akcija konstantnog oglašavanja u jednom od lokalnih medija, kako bi
se kupci stalno potsećali na proizvod i brend.
CILJNI SEGMENT TRŽIŠTA
Zenska gradska populacija, starosti
od 25 do 50 godina je osnovica ciljnog segmenta.
Zašto? Zato što se žene uglavnom brinu o enterjeru i daju inicijativu za njegovu promenu.
Žene od 25. godina , koje su tek stupile u brak i imaju potrebu da srede
svoj novi stambeni prostor.
Žene koje do 50 godina su stekle materijalnu sigurnost, i mogu da sebi
priušte promenu enterijera (nisu toliko sigurna grupa, jer zbog loše
materijalne situacije u zemlji, rado će se odreći uređivanja svog stambenog
prostora, i pomoći svojoj deci oko
istog).
Drugi ciljni segment, konkretne kampanje mogu biti i mladi bračni parovi.
Razlog je isti kao i kod žena od 25 godina.
Kao zaključak bi se moglo izvesti, da kampanju treba usmeriti prema mlađim
ljudima.
To podrazumeva i moderan ¨ton i boju¨ pri izradi reklamnog materijala.
MEDIJA PLAN
Štampani mediji - novine
U analizama lokalnih medija najtiražniji lokalni list je PANČEVAC.
Predlog je da se u prvi mesec ide -
1/8 strane **** x 4
........ ****
Plaćanje je nedeljno.
Drugi i treći mesec - 3 stupca ****
x 8 ......... ****
Plaćanje je nedeljno.
Tri meseca – 3 stupca ****x12
........... ****
Plaćanje je nedeljno.
Narednih sest meseci – u boji 0,5 stupca
****x24 .......... ****
Plaćanje nedeljno.
Idejno rešenje 1/8 + 3 stupca + 0,5 TRI TAČKE ****
Bilbord
Tri meseca novembar, oktobar, decembar. Lokacija kod Grge.
Kompenzacija sa Božić i sinovi d.o.o.
Idejno rešenje, agencija TRI TAČKE ****evra.
Radijska reklama
Tenutno najveću slušanost ima Radio Ritam (koji daje i gratis reklamu na Radio
Kss-u), ali je i najskuplji.
Kao kompenzovanje, moze se dati reklama na radiju Safir i 013 (u tom
slučaju bi trebala da ide češće).
RITAM I KISS 10
x dnevno / 15 sec / ****mesečno
10
x dnevno / 20 sec / ****mesečno
SAFIR I 013 9 X dnevno / 20 sec / **** mesečno
Izrada reklame od strane TRI TAČKE
5 evra
TV reklama
Predlog je udarni termin pre velikih vesti ili seca vesti u 18h.
Prvi mesec
Seča vesti u 18h **** din /1
sec/ trajanje 20 sec. ****mesečno
Ili Pre vesti u 18h i 21:30 **** din/ 1 sec / trajanje 20 sec ****mesečno
Drugi i treci mesec
Pre vesti u 18h i 21:30 **** din/ 1 sec / trajanje 20 sec ****mesečno
Cetvrti, peti, sesti mesec
Pre vesti u 18h i 21: 30 ****
din / 1 sec / trajanje 10 sec ****mesečno
Izrada spota od strane TRI TAČKE **** evra.
Štampani materijal (okvirne cene)
Idejno za logo **** evra
Idejno za vizit karte ****evra
Idejno za memorandum, id karticu, račun – gratis
Idejno za katalog ****
evra
Štampa kataloga A4 format /135 gr./ 1000 kom / obostrani kolor ****
Štampa kataloga A3 format / 135 gr. / 1000 kom / obostrani kolor ****
Šampa vizit karti (kompenzacija sa Print Artom) 1000 komada
.....
INTERNET PREZENTACIJA
U prilogu br.1. okvirno **** evra
RASPORED AKCIJA
Kampanja bi počela na svim medijima istovremeno. Što znači da bi
finansijski udar bio najjači u periodu od prva tri meseca. Išlo bi se pod
sloganom firme. Početak kampanje je u dobrom trenutku, pred Novu Godinu i u
vreme kada su ljudi više u kućama, pa samim tim i više su usmereni na medije.
Pažljivije ih prate i komentarišu.
Potrebno je nakon svakog meseca doneti zaključke o isplativosti ulaganja u
oglašavanje na pojedinim medijima. To će se izvršiti tako što ćemo pripremiti
anketu koju će popunjavati prodajno osoblje i na kraju meseca nam dostavljati
na analizu.
Nakon tri meseca intezivne kampanje se smanjuje, a nakon šest, ostaje samo
podsećanje na logo i firmu u lokalnim novinama ( samo logo i osnovni podaci u
boji – pošto je oglas mali da bi privukao pažnju).
U lokalnim novinama bi se mogao i izdejstvovati tekst o firmi, sa povodom (
donacija stolica za novu godinu npr. Bolnici ili nesto sl.).
LOGO
Treba da asocira na delatnost kojom se firma bavi, posto se iz imena to ne
može zaključiti.
MEMORANDUM, RAČUN, ID KARTICA, NALOG
Treba da sadrši logo i osnovne podatke o firmi
OGLAS
Treba da sadrži logo, moto, osnovne podatke, i fotografije proizvoda
TV REKLAMA
Treba da sadrži logo osnovne podatke i proizvode firme
MOTO
Jedinstvena rešenica koja u sbi sadrži optimističku poruku. Npr. ¨¨
MOJ ŽIVOTNI PROSTOR¨ - STEFANY prati ga sika mlade devojke u srešenom
enterijeru, ili¨NAŠ ŽIVOTNI PROSTOR¨ - STEFANY
maldog bračnog para ili starijeg bračnog para ili bračnog para sa decom,
psom i sl.
¨VAŠ ŽIVOTNI PROSTOR¨ - STEFANY
¨PROSTOR KOJI DIŠE¨ - STEFANY
¨PROSTOR KOJI ŽIVI¨- STEFANY
¨SRCE JE TAMO GDE JE DOM¨- STEFANY
/ ¨SVI PUTEVI VODE KUĆI¨- STEFANY
¨OSTRVCE ZADOVOLJSTVA¨- STEFANY
/ ¨PETI ZID U SOBI¨- STEFANY
Može se u prvom periodu kampanje ići sa likovima koji konstatuju: ¨ZAISTA
MI TREBA NOVA KUHINJA (PLAKAR, STOLICA.....)
A zatim ti isti likovi sa srećnim izrazom lica kazu: ¨NAŠ ŽIVOTNI
PROSTOR¨......
U prilogu br2. se nalaze idejna rešenja za logo, vizit kartu, oglase itd.
U nadi da ćemo ostvariti uspešnu poslovnu saradnju
s poštovanjem,
Tatjana Dimitrijević
Direktor
TRI TAČKE o.d.
Dana 21.10.2004. u Pančevu DOKUMENTACIJA br.2:
PREDLOG KAMPANJE
PRILOG BR2.
STEFANY - PROZVODNJA MODERNOG
NAMEŠTAJA
LOGO:
Logo je važan deo
izgradnje vizuelnog identiteta firme. Pošto ime neasocira na delatnost ,
napisano je tehničkim slovima, kote
asociraju na posao arhitekte autlajn, a
unutrašnjost je neupadljivo siva.
Boja na
svetloj pozadini: SIVA C:0 / M:0 / Y:0 / K:10 unutrašnjost
slova
CRNA C:75 / M:68 / Y:67
/ K: 90 moto, kote, i autlajn
Boja na tamnoj
pozadini: SIVA C:0 / M:0
/ Y:0 / K:10 unutrašnjost slova
BELA C: 0 / M:0 / Y:0 / K:0 moto, kote,
autlajn po potrebi ostaje crni ili beli u zaviosnosti od boje pozadine.
MOTO:
¨HARMONIJA
PROSTORA¨ - asocira na slad, usklađenost .
Narmonija deluje
, mirno, opušteno,staloženo, a to je jedan od imperativa doma.
MEMORANDUM:
Meorandm je list
na kome se pišu ponude i poslovna pisma, koja se mogu slati poštom ili faksom.
Na njemu stoji čitko napisan logo firme , adresa, i osnovni podaci (ž-r,
matični br., žifra delatnosti, PIB ....).
Jednostavniji
memorandum je namenjen
neposrednoj svakodnevnoj komunikaciji - posrtavalja se na svakom računaru u
firmi i obaveza je zaposlenih da ga koriste. Štampa se na običnom štampaču sa
tekstom.
Nešto
složeniji tj. sa više
boje je namenjen cilju ¨ostavljanja utiska na klijente i poslovne sradnike van
firme i štampa se u štampariji.
ID KARTICA:
ID kartica služi da bi klijenti znali u kojoj firmi radi osoba, ime i
funkciju osobe sa kojom razgovaraju. Koristi se ne samo u poslovnoj zgradi, već
i prilikom sajamskih prezentacija, i sličnih skupova.
VIZIT KATRICA:
Osnovno je pravilo poslovne korespodencije da se prilikom upoznavanja
razmene vizit kartre sa osnovnim podacima firme i osobe. Cilj vizit karte
je da su podaci dostupni drugoj osobi i kada Vi niste tu. Dizajn treba da bude
jasan, font razgovetan i čitak. Jednostavnost je osnova.
FONT:
1. Zvanični font firme, bi trebalo da se koristi u svim pisanim
dokumentima, kako pri štampi, tako i u elektronskim
pismima.Pretpostavka je da će to biti ARIEL, vličina slova 10, a naslova
12 ili po pželji.
2. Font za reklamni materijal je: bold slova su: MICROSTYLE BOLD EXTENDED
ATT
tanka slova su: MICROGRAMMADMED EXT
Početak
kampanje sa planira za 01. novembar 2004.
Potpuni efekat
se postiže kada se u istom vremenskom periodu otpočne kampanja u svim medijima.
Pančevac
Motiv sa logom i
nešto više teksta i fotografijama u konceptu filma (crno belo) , na osmini strane.
Nešto više teksta je sasvim u redu , zato što je to medij koji se čita tj.
populacij te ima vremena da analizira tekst reklamne poruke. Vreme
objavljivanja je 4 puta, a kasnije drugi i treci mesec nesto manja
dimenzija.
Bilbord
Mitiv sa logoom i
manje teksta i fotografijama u konceptu filma (u boji), sa žutim kajronom je
sasvim prikladan za lokaciju na kojoj je bilbord, zato što je to velika
raskrsnica na kojoj je veoma često i dugotrajno crveno svetlo, a nalazi se na
tranzitnom puru Beograd – Vršac – Kovin i okollna sela. Vreme izlaganja je tri
meseca.
Radio
Radio reklamnu
poruku prati muzika koja se uklapa u moto HARMONIJA PROSTORA. Tekst je iz
Pančevca i sa bilborda, sa osnovnim podacima. Vreme trajanja je do 15c sec. Period
iglašavanja je šest meseci.
TV spot
Tv spot treba
prati muzika iz radio reklame, i sekvenvnce iz proizvodnje, rada arhitekte i
zadovoljnog kupca. Završetak bi mogao biti slika sa bolborda, sa žutim
kajronom. Vreme trajanja reklame bibilo do 10 sec.
Period
objavljivanja do šest meseci.
Web prezentacija
Izrada
prezentacije se planira do 14. novembra 2004. A postavljanje na Intrenet , ne
zaviosi od agencije, ali se iskreno nadamo da će se to ostvariti do 01.12.
2004.
Inetnet marketing
je posebna oblast koja će biti dostavljena nakon obrade ovog predloga kampanje.
Cenovnik će biti
dostavljen po dogovoru.
NOVOGODIŠNJI REKLAMNI MATERIJAL
Kalendari
Čestitke
Olovke
SCENARIO REKLAMNOG DŽINGLA (za tv sa slikom, a za radio samo tekst)
Podložan je promenama
U našim proizvodnim pogonima (slika pogona, mašina I
radnika)
Uz besplatnu pomoć arhitekte (slika arhitekte dok radi)
Proizvodimo moderan nameštaj (slika nameštaja tj.proizvoda)
Po želji, boji, meri Vašeg doma (slika zadovoljne žene)
DOŽIVITE…..
HARMONIJU PROSTORA….
STEFANY….
U gornjem delu ekrana i donjem ide kajron sa bilborda.
Muzika je klasična i puna harmonije.
ANKETNI LISTIĆ
Da bi se
pratili efekti ulaganja u
pojedine medije potrebno je da Agencija dostavi klijenti anketne listiće kojie
bi popunjavali radnici klijenta,a koji bi
bili dostavljani Agenciji na svakih 30 dana od početka kampanje.
Cilj je da se
vidi opravdanost ulaganja u pojedine medije i de se eventualno preusmerie
finansijska sredstva na oglašavanje u ekonomski isplativije medije.
KLIJENT JE DUŽAN
DA U NAREDNIH SEDAM DANA DOSTAVI SVE BITNE PODATKE U VEZI FIRME:
PIB; ŽIRO-RAČUN:
ADRESU; TELEFON; FAX; IMENA RADNIKA SA ZANIMANJIMA; ŠIFRU DELATNOSTI; MATIČNI
BR;
WEB ADRESU;
E'MAIL ADRESU.
No comments:
Post a Comment